Afraid for my weigth

26 oktober 2015 - Mérida, Mexico

22 Oktober kwam ik eindelijk aan in Mérida, Mexico. Het is een prachtige stad en het gastgezin bij wie ik verblijf is geweldig en heel open. Als je hier net zo'n paar dagen bent zal je meteen opvallen dat de Mexicanen dol zijn op hun eten en terecht. Voor de mensen die denken dat ze mexicaans eten kennen door hun regelmatige bezoeken aan dingen als Taco Bell en Popocatepetl, zouden toch een keer moeten overwegen om hier in Mexico echt te komen eten.
Veel maaltijden bevatten vlees en jus en misschien een tortilla. Groenten is over het algemeen ver te zoeken terwijl ze hier veel nieuwe soorten groenten en fruit hebben die we in Nederland helemaal niet kennen.
Mijn lichaam vond het dan ook over het algemeen geen goed idee om voedsel vast te houden... Wat best wel jammer is aangezien je dat wel nodig hebt met dit weer. Mensen die vaker naar verre, vreemde oorden gereisd zijn kennen het phenomeen vast wel dat de eerste paar dagen je lichaam door een martelfase gaat om vervolgens normaal te kunnen eten
Gelukkig gaan we morgen naar Wal-Mart (ja Wal-MArt in Mexico, jeej) om nieuw fruit te halen speciaal voor mij. Nu voel ik me dus een raar buitenbeentje omdat ik liever fruit wil eten dan soep gemaakt van vet. ;) Het is raar om te zien hoe anders eetgewoontes zijn in verschillende landen.